pátek 7. června 2019

Amsterdam Photo Diary | Day II.

Potom, co jsme se druhý den brzy ráno probudily, i když ještě pořád rozbolavělý a utahaný, nasadily jsme tenisky, sluneční brýle, koupily si ve Sparu jogurt k snídani a vyrazily na cestu.
Tentokrát pryč z Amsterdamu, na sever k moři. I když se mi nejdřív moc nechtělo, a raději bych si přispala a povalovala se celý dopoledne v kavárně nebo po nákupech, jsem strašně ráda, že jsme nepodlehly naší lenosti a jely, protože nám to dalo možnost poznat Nizozemsko v úplně jiném kabátě.

Nádherný, upravený předměstí, sobotní trhy s čerstvou zeleninou, ovocem, sýry a květinami.
To všechno na nás čekalo v prvním městě, do kterýho jsme dojely - Alkmaar.

Alkmaar mi připomínal takovou klidnější, holandskou verzi Českého Krumlova.
Prostě město totálně zaseklý v čase. Jedna ulička nádhernější než druhá a v každý se skrýval nějakej malej krámek, přeplněnej dobrotama jako bylo čerstvý ovoce, smoothies a zelenina, ořechy nebo třeba pekárny se Stroopwafel - tradiční nizozemskou vaflo-sušenkou slepovanou karamelem, mňam
Z těhlech tam mimochodem vyráběly i máslíčka - něco na styl lotuskovýho másla.

To jsem si ale raději nekupovala, protože mi bylo jasný, že bych ho akorát snědla sama u seriálu a byla bych naštvaná, že za a) jsem ho snědla sama u seriálu a za b) už nemám víc. :D

Mimo ovoce jsem si v Holandsku zamilovala i každý mléčný výrobek possible - od klasických sýrů až po tvaroh, kterej byl například i v tomhle dokonalym smoothie.

Senta a její ztracené sestry.

Když přímhouříme oči nad Stroopwafel, dovedu si představit, že jíst zdravě musí jít v Holandsku jedna báseň. Tomu množství čerstvýho ovoce, zeleniny, ryb a sýra prostě nejde odolat a pokud bych měla za barákem takovýhle trhy, raději bych si koupila tu bedýnku vynikajících jahod, než si jít do supermarketu pro čokoládu.

<3 OMG!
Holandsko je prostě ráj pro milovníky pivoněk a tulipánů jako jsem já.

Stroopwafel jsme uchutnaly právě na Alkmaarském sobotním trhu, kde je dělali čestvý a ještě teplý.

Naší další zastávkou byl potom Volendam - bývalá rybářská vesnička na břehu IJsselmeeru
Je to malebný městečko s přístavem a různými malými obchůdky či stánky.

Na mole, kousíček od pláží Ilsejského moře, jsme si na chvilku sedly a daly si naší už nizozemskou klasiku - kafe a cider / pivo.

K obědu jsme si pak ve stánku koupily Kibbeling - další tradiční nizozemský jídlo.
Jsou to v podstatě obalený a usmažený kousky ryby s majonézou.

Nothing fancy but schmeckt gut! :D

Po relativně rychlý procházce městem a obědě jsme znovu nasedly do auta a vyrazily zpět do Amsterdamu.
Na hotelu jsme se jenom převlíkly do čistýho oblečení a vlakem byly za 5 minut přímo u hlavního nádraží, Amsterdam Centraal.

Jedna z věcí, kterou jsme v Amstru tutově chtěly zažít byla plavba po kanálech.
Musim ale říct, že jsme si na to rozhodně nevybraly vhodnou denní dobu a nejspíš ani vhodnou lodní společnost.
Skočily jsme doslova a do písmene po první nabídce plaveb, na kterou jsme ještě musely hodinu čekat a bloudit v blízkosti nástupiště, čímž jsme zbytečně ztratily čas.
Zároveň tou dobou bylo asi 200 stupňů a kvůli přehlcené lodní dopravě jsme pluly tak pomalu, že jsme se na palubě málem usmažily.

I tak ale jsme Amster opět viděly z úplně jiné perspektivy, a pokud sem někdy pojedete, projížďku lodí nevynechejte.
Jen si předem zjistěte počasí a sebou stopro berte alkohol. :D

Outfit: Top - Pull and Bear ; Sukně - H&M ; Boty - Mango

Po tomhle našem nekonečnym výletu lodí jsme byly hladový, žíznivý a zralý na umření.
 Vyrazily jsme proto do mojí milovaný kavárny Pluk, ve který jsem byla už během mýho podzimního amsterdamskýho tripu, a která je prostě totálně dokonalá.
 K našemu nepříjemnýmu překvapení tam ale - a ve spoustě dalších podnicích a obchodech taky...- zavírali už v 5 hodin odpoledne.
Call me crazy, ale tohle bylo něco s čím jsem vážně v hlavním městě Nizozemska, v sobotu, během sezony, nepočítala. :D
Aspoň jsme se tak se Sentič cvakly v jejich ultra cool interiéru a vyrazily na další nekončící honbu za jídlem a pitím...

Pochodily jsme ale až o několik ulic dál, v  další totálně no name pizzerii s totálně nepříjemnou obsluhou.
Nevím jestli to bylo hladem, dalším pivem nebo tím teplem - ale pizzu měli dobrou a ve finále mi neustálý pruzení obsluhy dělalo radost.
 Partička namistrovanejch slečinek, co si neumí vybrat a pak si objednává po jednom... no jo no.

Večer jsme pak zakončily nákupy, další zmrzlinou a litrem piva.
Protože jsme si opět neuměly objednat a pod pojmem "large beer" si očividně v každý zemi představují něco jinýho.
A prý že Češi jsou alkoholici...

Náš poslední den v Amsterdamu jsme začaly jenom výbornou, velkou, ale hooodně uspěchanou snídaní u nás na hotelu a rovnou jsme někdy v 8 ráno vyrazily na cestu zpět domů.
Ta se nám díky kolonám protáhla na celých 13 hodin, takže jsme opět dorazily až večer.

Díky spoustě svačinek, cikánským písničkám a těmhle 3 ženám ta cesta ale uběhla jak mrknutím oka a mě ve finále vůbec nepřišlo, že jsme jely tak dlouho.

Tenhle Amsterdamskej trip byl další, úžasnej zážitek a rozhodně ta nejlepší možná dovča po maturitě.
Spouuuusta smíchu, blbých keců, jídla a nákupů. Prostě naše klasika, že jo.

Hrozně moc děkuju holkám, tetě L., Sentičce a mojí mamíně za tenhle skvělej výlet, na kterej jen tak nezapomenu.

A my se, Amsterdame, vidíme opět brzy!