středa 5. června 2019

Amsterdam Photo Diary | Day I.

Ve čtvrtek 30. května v 5 ráno jsme s mojí nejmilovanější cestovatelskou crew, se kterou jsme se loni na podobný road trip vydaly do Provence, letos vyrazily do města hříchů, Amsterdamu.
Holky tu byly poprvý, já jsem ale Amsterdamu propadla už na podzim. Mimo všudypřítomný vůně marihuany a nebezpečí úrazu způsobenýho srážkou s cyklistou, je pro mě Amsterdam snad nejmalebnější evropský město, ze kterýho přímo srší bezstarostnost, dobrá nálada a neskutečná tolerance všech a všeho.
Už když jsem tu byla podzim mě nesmírně okouzlil způsob, jakým život ve městě tak pomalu plyne, zároveň je ale rychlý, svižný a pořád se někde něco děje. Zamilovala jsem si nejen vzájemný pohledy, úsměvy a bezproblémovou angličtinu,  ale neskutečně mě baví i to množství cool kaváren, obchodů, nekončící nabídka zdravýho jídla a to be honest, zástupy nádhernejch kluků kamkoliv se podíváš.
Amsterdam je jednoduše přesně TO perfektní město pro dnešní mladý lidi.
 Instagramable af, ale přitom pořád plný historie, kultury, a legální marihuany. Ehm ehm.

Abych se ale vrátila k vyprávění - do Amsteru jsme se pro nás už klasicky vydaly autem. Proč? Tuhle otázku si teď, když už sedíme 13 hodin v autě na cestě domů, pokládám taky.
Každopádně, ušetřily jsme tím nějakou tu kačku na letenkách - který jsme podle mě utratily za všechny ty švačinky na cestu...- a jet někam dlouho autem je s touhle partičkou pořádnej zážitek sám o sobě.

Abych to ale vzala nějak chronologicky. Do Amsterdamu jsme dorazily někdy ve čtvrtek později odpoledne a ubytovaly se v hotelu Mercure, který sice nebyl přímo v centru (cca 5 min  "vlakem" a asi 15 min na kole), byl ale naprosto nádherný a vzhledem k tomu, že jsme ubytko opět řešily na poslední chvíli, byl i jediný cenově přijatelný (když zavřete obě oči...). Rychle jsme se vybalily, umyly se po těch 11 hodinách v autě a rovnou vyrazily do města na nějakou pořádnou véču.

Outfit: Top - Replay ; Kalhoty - Bershka ; Boty - Mango ; Psaníčko - LV

Náhodou jsme během procházky narazily na Pizzerii Lucca Due a vzhledem k tomu, že jsme byly všechny úplně vyřízený, hladový a neměly jsme náladu hledat dál, šly jsme na večeři právě tam.
A nemohli jsme udělat líp!

S mamkou jsme klasicky pošérovaly asi 3 předkrmy a jako hlavní jídlo obě zvolily pizzu
Já klasiku šunkovou a mamka quattro formaggi. Všechno to bylo naprosto perfektní!
Někdy se tyhle náhodný objevy prostě vydaří.

Jedna z mnoha neobyčejně obyčejných amsterdamských uliček.

Bloemenmarkt aka květinový trh.

Jako dezert nakonec padly churros z random stánečku někde poblíž Red Light Districtu.

Druhý den ráno jsme se Sentou načeně vyrazily do fitka. Já si trochu zaběhala na páse, Senti si zničila ruce, udělaly jsme 5 sklapovaček a rychle se připravily na den celý strávený v Amstru.

Na snídani jsme si zašly do kavárny, která byla hned naproti hotelu. Další totální náhoda. Jmenovala se Koffie Academie a byla to taková jednodušší, klasická hipster kavárna. Ráno jsem začala granolou, kokosovým jogurtem, celerovým džusem and as always, #longblack.

Musím říct, že tak strašně moc jako na tomhle výletě jsem se nezasmála ani nepamatuju.
Aka. máminy neadekvátní fórky raději na internet psát nebudu nebo ze mě bude #canceled ještě než jsem vůbec mohla s blogováním pořádně začít..:D

Můj make-up v čele s leskem na rty byl taky docela failík, vzhledem k tomu, že jsme celej den prodrandily na kole a mě se vlasy neustále lepily na obličej.

Posílení snídaní jsme si v hotelu půjčily kola a vyrazily do města. Projížďku na kolech jsem, když jsem tu byla na podzim vynechala a rozhodně vám doporučuju si kolo alespoň na pár hodinek půjčit. Zažijete tak Amsterdam úplně jinak a upřímně, je to vážně ten nejrychlejší a nejjednodušší způsob, kterým se tu můžete dopravovat.
Jenom bych určitě dávala pozor na zmatený turisty, přednosti zprava a trošičku jiný pravidla provozu.  Já samotná jsem několikrát vběhla nějakýmu cyklistovi přímo pod kola a je opravdu důležitý být opatrnej a pořádně se rozhlížet - ať už jste chodec nebo cyklista.

V Amsterdamu jsem taky konečně pořádně využila můj novej Instax SQ6. Od mých narozenin jsem si totálně zamilovala focení polaroidových fotek. Přijde mi, že mají svoje kouzlo.
Momentky, fotky, který můžete rovnou držet rovnou v ruce.
Vyfotily jsme jich asi tak milion a myslím si, že během léta jich bude ještě tak trojnásobně.

První obchod, do kterýho jsem zamířila a i obchod, ve kterym jsem nechala naprostou většinu úspor byl Love Stories Intimates, holandská značka spodního prádla a plavek, který jsem totálně propadla loni v létě. Nakonec jsem po dlouhyyym vybírání odešla s jedním setem spodního prádla a plavkami, které vám určitě brzy ukážu v haulu, co plánuji natočit. Řeknu vám ale, nejraději bych vykoupila celý obchod.

Schválně, zkuste tipnout, který set jsem si nakonec koupila! :D

Obchod, co jsme objevily úplnou náhodou hned o ulici dál od Love Stories byl "My Jewerly", kterej z celýho srdce doporučuju všem strakám jako jsem já.

S mamkou jsme si tam koupily tenhle společnej náramek.

Zmožený nakupováním v přeplněným centru města jsme se na čas uklidily do tý největší oázy klidu uprostřed rušnýho Amsterdamu - Begijnhofu. Dříve tady vedly pobožný život ovdovělé ženy a staří lidé a skrývá se tu taky dům číslo 34 - nejstarší dům v Amsterdamu. Dneska je to fajn místo, když se chcete na chvilku uklidit od hlučných lidí a všudypřítomných zvonků kol.

Partner in crime. <3

Outfit: Šaty - Mango ; Boty - Converse ; Bunda - Zara ; Batoh - Zara ; Sponky - H&M

Hlad jsme upokojily dle mýho tím nejlepším možným způsobem - každá jsme si koupily to, co mám rády a co nám chutná, sedly jsme si s tím na náplavku a byly jsme spoko.
Já si dala tu nejlepší hawaiskou poke bowl v Poke Perfect a myslím na ní doteď!

Asi nejtěžší úkol byl najít v Amsterdamu dobrou zmrzlinu. Centrum je přeplněný malými, nehezky vypadajícími stánečky, ve kterých najdete všelijaký mraženými "dobroty" jako jsou pizza, cookies, waffle a hodně hodně přemražená a nedobře vypadající zmrzka.
Díky bohu ale jsem našla obchůdek IJcuypje, který má VÝBORNOU, kvalitní zmrzlinu a několik poboček přímo v srdci města.

Na večeři jsme potom zašli do první random čínské restaurace, kterou jsme viděli.
Nevím jestli to bylo únavou,  pár pivínkama nebo nadýcháním se amsterdamského vzduchu, ale byla to asi ta nejvtipnější večeře, ze který mě smíchy bolí břicho ještě teď.

Zpátky domů do Sloterdijku jsme vyrazili až někdy kolem půl dvanáctý v noci. Věc, co mě na Amsterdamu fascinovala nejvíc bylo to, jak pozdě se stmívalo. Přísahám, že když jsme vyjížděli, byla tma asi jako kdyby bylo 8 večer a ne skoro půlnoc. Při zpáteční cestě se mi taky podařilo minout naší odbočku a pořádně se zatoulat, díky čemuž jsme domů dorazily až kolem půl jedný ráno.
Zničený jízdou na kole (a hledáním mě..) jsme si nakoupily Haribo bonbony a Snickersky na recepci a odebraly se do postele, abychom dostaly aspoň trochu spánku před dalším dlouhým, úžasným dnem v Holandsku.

A o tom v dalším článku! <3

S láskou, V.

Share:

8 komentářů

1. Amsterdam je rozhodně místo kam se jednou vydám. Jen bych se ráda zeptala jestli je opravdu lepší cesta autem nebo je lepší letět? Budu se těšit na další díl tohoto článku a na další ty nádherné fotky! Měj se krásně ❤️

Odpovědi
    1. Drahá Lucy, moc ti děkuju za komentář. :) Upřímně, myslím si, že je pohodlnější letět a pokud si letenky koupíš dopředu, možná to vyjde i na stejný peníze (nebo levněji...) Jen to opravdu chce dopředu nebo pokud narazíš na nějakou akci. :) My vše řešily pár týmů předem. kdy letenky byly za směšně vysoký ceny, takže se nám auto vyplatilo víc!

Vymazat
  2. OMG, Val! Skvělý článek a super dávka krásných fotek. ❤️ Musím se přiznat, že mě nikdy nějak extra nebavilo číst články na blogu, ale ty a Tvá osobnost jsi mě natolik nadchla, že každý nový příspěvek, fotku či článek totálně žeru! Těším se na další den v Amstru. Užívej prázdnin! 😊😍

Odpovědi
    1. Jééé, moc ti děkuju za tak nádhernej komentář Veru! Teď si mi udělala opravdu radost. <3 Tobě taky přeju krásný prázdniny!

Vymazat
  3. Panebože, to všechno vypadá tak kouzelně! Do Amsterdamu jsem se vždycky chtěla podívat, nejradši bych tam vyrazila teď hned, ale vzhledem k tomu, že mě tu drží závěrečné zkoušky v autoškole, trilion testů a zkoušení ve škole, tak to nechám asi na prázdniny, nebo na příští rok, achjo. Z fotek na mě úplně křičí ta skvělá nálada a léto! Mimochodem, Vali, kde je ten článek na recept s kuličkama z minulého článku?! :D Ne, dělám si srandu, jen jsem chtěla podotknout, že se na něj nemůžu dočkat!
    Všude ti to moc sluší, je vidět, že jste si to s mamkou, Sentou a spol. užily. <3
    Tereza's journal

Odpovědi
    1. Terko, hrozně moc ti děkuju, to je opravdu zlatý! :) Moc ti držím palce se všema testama, určitě to zvládneš levou zadní. <3 Neboj se, recept bude brzy - určitě ještě tenhle týden. Jenom jsem ho nechtěla postovat rovnou, protože jeden recept teď nedávno byl, tak abych hned nedávala další :):D #problemky
      Děkuju ještě jednou!

Vymazat
  4. Moc krásný fotky i článek! Amsterdam je překrásnej, od té doby, co jsem tam byla, tak patří k mým nejoblíbenějším městům :) Je to podle mě jedno z mála měst, který opravdu vypadá tak krásně jak na všech těch fotkách na instagramu:)

Odpovědi
    1. Drahá Lenko, moc ti děkuju za komentář!
      Přesně, to si vystihla úžasně. Dokonce si troufám tvrdit, že realita je ještě hezčí, ne ten instagram a to už je to říct!🙏🏼❤️