pondělí 25. února 2019

E8: Když už nevím, co vlastně chci: Jak se (znovu) spojit se svojí „purpose“


Poslední týden jsem měla vážně divný období.
Nic mě nebavilo, nic se mi nechtělo, věci, co mě normálně hrozně baví a naplňují mě jen otravovali a já začala zpochybňovat, jestli jsem tam, kde bych měla být. 
Cítila jsem se naprosto odpojedná od toho, o čem jsem si myslela, že jsou mé cíle a moje - klišé jak hora - životní podstata. Alespoň pro teď.
Zjistila jsem, že u mě došlo k tak zvanýmu "burnoutu" a v dnešním podcastu bych se s váma ráda pobavila právě na tohle téma. 
Co je to, jak mu předejít a hlavně - jak se zpátky spojit se svojí "purpose".
Na konci vám také odpovím na některé otázky, co jste mi položili na instagramu!



Když už nevím, co vlastně chci: Jak se (znovu) spojit se svojí „purpose“

1)    Co je to vlastně ten „burnout“ a jak mu předejít

- burnout: syndrom vyhoření – citové a mentální vyčerpání, často důsledek dlouhodobého stresu.
- znaky burnoutu: sklíčenost, popudlivost, bezmocnost, nechuť, cynismus, zapomínání, nesoustředěnost, snížená ochota pracovat s lidmi, stažení se, soukromé konflikty
      
2)    Jak tomu předejít?

- nepřepálit to hned na začátku, nevrhat se do ničeho po hlavě (pomalu, ale jistě)
- mít dostatečně silný „proč“ s dobrým záměrem
- dělat věci pořád tak, aby vás bavili a byli jste šťastní – dlouhodobě nechodit do extrémů
= snažit se o to udržet balanc, najít si cestu, po které jste schopní jít celý svůj život nebo minimálně dlouhou dobu

     3)    Jak se z toho dostat a spojit se tak znovu se svojí „purpose“ (podstatou, smyslem života)

-dát si od dané aktivity (u které cítíme pocit vyhoření a ztráty motivace) pauzu
= získáme čas k tomu, aby nám daná věc začala chybět nebo, abychom místo ní našli náhradu
- promluvit si s někým inspirativním NEBO se podívat na video někoho, kdo nás inspiruje
💡TIP: pokus
- dělejte chvilku pravý opak toho, u čeho cítíte pocit vyhoření: dělejte pouze to, u čeho máte pocit, že vám to chybí
např. jezte celý den fastfood a ležte v posteli, když vás už „nebaví“ cvičit a jíst zdravě
»» Jak se teď cítíte? Asi ne moc dobře.

„Ale co mám dělat, když nejsem šťastná tak ani tak?“
-jít se projít, dělat nějakou jinou PRO VÁS uklidňující činnost
-sednout si a zamyslet se nad tím, co chcete a jak byste chtěli, aby váš život vypadal – jaké je vaše vysněné já? Jak se chová? Jaký je její/jeho běžný den? Co dělá?
-na základě toho najděte věci ve svém životě, co můžete změnit tak, aby se podobaly životu vašeho vysněného já
-napište si seznam těhlech věcí (aktivit, návyků…) a začněte je pomalu, ale jistě implementovat do svého života
-nedávejte si žádný due date – žijte tak jako byste „toho“ nikdy neměli dosáhnout – užívejte si přítomnost 


„Nauč se ocenit to, kde se momentálně nacházíš, přestože to není tam, kde bys chtěl být. Každé období, dobré i špatné, má svůj účel.“-neznámý


Share:

5 komentářů

  1. Wau, tak toto je môj úplne prvý podcast v inom jazyku, ako angličtine, ale už teraz môžem povedať, že sa mi to skutočne páči! Som rada, že toto už je ôsma epizóda a môžem si vypočuť ešte ďalších sedem! Teším sa na ďalšie! :)◝(ᵔᵕᵔ)◜

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je od tebe strašně hezký💓😍 Moc ti děkuju! <3

      Vymazat
  2. Tvůj podcast se vždy tak nádherně poslouchá! Když nemám zrovna dobrou náladu a pustím si ho, jsem zase motivovaná a šťastná. Vždycky jsem moc sťastná, když vyjde další díl. Více mě baví ty delší epizody, ale úžasné jsou všechny. Tvůj podcast, blog, youtube canal a hlavně tebe jako člověka mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože, vůbec nemám slov. Hrozně moc ti děkuju za tenhle komentář, úplně mě to nakoplo!!💗💗

      Vymazat
  3. Miluju tvoje podcasty a tvoje názory 💕

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig