čtvrtek 11. ledna 2018

My health & fitness goals 2018

Stejně jako naprostá většina lidí jsem i já přes Vánoce dost polevila od čehokoliv, co by mohlo jen zdánlivě připomínat zdravý životní styl. Kecala bych ale, kdybych tvrdila, že to začalo až o těch Vánocích. Vlastně už tak nějak od doby, co jsem se vrátila z New Yorku jsem "začínala" od znova každé pondělí.
Důvod proč mi to nikdy nevydrželo dýl než do pátka je podle mě ten, že jsem si v hlavě vytvořila takovej mentální blok - mám toho do školy tolik, že cvičení přece v žádným případě nemůžu stíhat!
A jak to nakonec stejně končilo? Spoiler alert, učením rozhodně ne.
Hodinovýma prokrastinacema na instagramu nebo denníma kafíčkama, dortíčkama nebo pizzama s kamarádkama. Prostě žádnej čas na cvičení no...
Nastal čas Vánoc a s ním i novej mentální blok - cvičení a zdravé jídlo v prosinci je přece úplnej hřích!
A tak jsem dopadla tak, jak jsem dopadla. Bez energie, motivace, ale se špatnou pletí a 6 kily navíc od léta.


Asi vám je jasný, že jsem se takhle necítila úplně dobře. 
Vím, že zdravé jídlo a hodně sportu mě baví a žiju timhle životním stylem moc ráda. Taky vím, že všechno to je vždycky jenom o tom mít ten správný mindset. Jakmile myslím pozitivně a nedávám si za cíl jen změny na váze nebo úbytky centimetrů, ale i výkonnostní cíle jako třeba počet uběhnutých kilometrů, dělám to všechno s mnohem větší radostí.

zdroj: pinterest.com
No a tak jsem se zvedla z gauče, smetla si z trika cukroví, nasadila kecky a už 10 dní jedu 30tidenní výzvu. O týhle, pro mě úžasný, věci (jídelníčku) jsem se zmiňovala už v jednom mém "hubnoucím článku" z doby, když jsem jí zkoušela poprvý. Výzva mě naučila jíst pravidelně, menší porce a fakt, že se nemusím každým jídlem totálně přejíst a že smoothie z deseti banánů taky neni nutně zdravý.
A díky tomu, jaký skvělý účinky na mě měla posledně jsem se rozhodla dát si jí znovu. Rovnou chci říct, že jídelníček nedodržuju 100%. Spíš tak na 60-70%. Né, že bych se ve zbylých 40% cpala sladkostma a hranolkama, ale spíš si často nahrazuju potraviny, sem tam si dám kafe se sójovým nebo mandlovým mlíkem a taky nepiju protein (protože ho nemám.)
I když výzvu držím ani ne dva týdny, už teď na sobě cítím a sem tam i vidím změny.
Kupodivu nemám přes den skoro hlad. Ze začátku to bylo vážně těžký, protože díky tomu jak jsem jedla předtím nepravidelně, moje tělo úplně nedávalo takový množství jídla a já se furt cejtila přejdená. Během pár dnů se mi ale rozjel metabolismus a já mám teď hlad přesně v časy, kdy bych ho mít měla.



Co se cvičení týče, začala jsem i to brát s pořádnym úsměvem. Snažím se cvičit každej den, ale pokaždý trochu jinak. Jedním z mých problémů a podle mě i důvodů, proč byl můj healthy lifestyle vždycky jen obdobím několika měsíců je, že pořád dělám to samý až mě to nakonec totálně omrzí. A proto se teď učím spoustu nových cviků a hledám si nové aktivity, co by mě mohly bavit. Jednou z mojich novinek je každodenní půlhodinka yogy, do který jsem se totálně zamilovala. Nejčastěji jí cvičím ráno hned po probuzení a nebo naopak předtím, než jdu spát. Chtěla bych být o něco ohebnější a naučit se víc póz. Taky bych se chtěla naučit nový sporty jako třeba kick-box, kterej chci strašně zkusit už pár let.

Nakonec bych vám ráda napsala cíle, který jsem si na tenhle rok stanovila. Jestli mě sledujete aspoň chvilku, už vám asi došlo, že do stanovování cílů jsem totální blázen. A s pýchou musím přiznat, že většinou to tak mám i s jejich plněním.

  1. Méně cukru - chci se naučit jíst míň zpracovaných jídel, zbytečně se nepřejídat tunami ovoce a přestat pít tu kolu! :D
  2. Zelenina každý den!
  3. Doplňky stravy - teď nemyslím spalovače, proteiny a podobný nesmysly. Chci se naučit začít pravidelně brát vitamíny jako je třeba železo nebo chlorella.
  4. Nenechat se vyvést z rovnováhy, když se mi něco nepovede - jsem přesně ten tip člověka "buď všechno nebo nic". Jakmile jednou poruším a dám si něco nezdravého nebo vynechám cvičení, mám strašný výčitky a na všechno se vykašlu. A pak začínám od pondělí, to asi znáte. Tak s tímhle chci přestat, protože to nikam nevede. Jsem taky jenom člověk a jíst celer a kuřecí prsa celej život nechci a vím, že sem tam nějakej ten dort nebo pizza nezkazí veškerou mojí snahu. Jen se tenhle mindset musím naučit aplikovat častěji.
  5. Udělat provaz - tohle je mým cílem už asi 2 roky. Většinou mi ale denní protahování vydrží tak týden a za pár měcíců si na to už ani nevzpomenu. Letos to ale vážně dotáhnu dokonce!
  6. Udělat 20 kliků - věřím, že tohle číslo přijde většině lidí jako úplný nic. Moje ruce jsou ale v podobném stavu jako rozvařené špagety a klik nezvládám ani jeden. Celkově, co se týče vršku těla jsem hroznej slaboch. Né, že bych chtěla mít namakaný ramena nebo záda jako kluci v posilce, ale aspoň trochu svalů bych vážně ráda. :D
  7. Uběhnout 18 km - zní to šíleně, já vím. Běh miluju. I když normálně běhám tak 7-10 km, vím, že jsem schopná uběhnout i 15. Tak proč si to letos ještě nezvýšit a když je ten rok 2018, tak tu osmnácku fakt zaběhnout!
  8. Spánek! - tohle je paradoxně pro mě nejhůř dosažitelným cílem. I když, díky Bohu, nejsem ten člověk, co by byl vzůru do 4 do rána a spal třeba 2 hodiny denně, naspím tak maximálně 5-7 hodin a to je pro moje tělo opravdu málo. Denně vstávám v 6, trávím minimálně 9 hodin ve škole, pak se učím, cvičím a dělám spoustu dalších věcí, který si vyžadujou mnohem víc energie. Pak se mi stávají podobný věci, jako třeba včera kdy jsem vyčerpáním nemohla ani stát, lehla jsem si a během 2 minut jsem vytuhla, zaspala budík a probudila se v 8 nevědouc, kde jsem a jaké je století. Proto je mým cílem naspat denně těch doporučených 8 hodin. A tomuhle já říkám výzva..


Tohle byly moje cíle na rok 2018 týkající se zdravého životního stylu. Určitě vás budu udržovat updated. Doufám a věřím, že 2018 bude rokem, kdy se do toho konečně opravdu zamiluju a kdy nic nevzdám.

Tak co, jdete do toho se mnou?!
S láskou, V.

Share:

2 komentáře

  1. hmm. pekný článok. asi by som sa mala nad sebou zamyslieť :D:D:D:D ale musím ti pochváliť tie tenisky - úplne ich milujem !

    Viki Ceglédyová

    OdpovědětVymazat

Blog Design Created by pipdig