čtvrtek 7. září 2017

Tipy na snídaně #2- jak jsem zhubla?

Už je to nějakej ten pátek, co jsem psala jeden z mých prvních článků konkrétně o mých oblíbených snídaních. V tý době jsem se hrozně snažila jíst, co nejvíce vegansky a i když jsem to veřejně nikde nenapsala docela jsem se kvůli tomu přejídala. Měla jsem totiž hrozný problém s odhadováním správných porcí. Co se týče těch snídaní, které jsem měla vždycky sladké a většinou to byly smoothies, ovoce nebo všelijaké zmrzliny, vždycky jsem to přepálila s množstvím ovoce a zkrátka jsem ho jedla zbytečně moc. Jestli mi nerozumíte- když si dáte do smoothie 3 banány, zasytí vás to tak akorát zatímco, kdybyste měli sníst jen tak 3 banány tak se přejíte. Nebo teda, takhle to mám aspoň já.

Samozřejmě netvrdím, že by se mělo ovoce omezovat nebo dokonce nejíst! To vůbec ne. Myslím si ale, že bohatě stačí 1-3 kousky denně a né 6 a to jenom k snídani, jako jsem to měla já.
Za posledního půl roku jsem moje sňídaňové a vlastně celkově stravovací návyky překopala. Co mě k tomu vedlo? Tipněte si. Chtěla jsem zhubnout.

Někdy kolem dubna jsem se začala cítit extrémně blbě ve svém těle, a hlavně jsem si vůbec nevěděla rady. Co je vlastně správně? Být vegan, vegetarián nebo jíst paleo nebo to neřešit a jíst co chcete? Nebo nejíst?  Jíst 3x denně nebo 6x? Nic mi nešlo a nevyhovovalo a byla jsem z toho vyloženě nesťaštná. A tak jsem začala jíst podle plánu od 30denní výzvy.

Nikdy jsem to nikde nepsala, protože jsem se za to trochu…styděla? Neptejte se mě proč, sama se moc nechápu. Jela jsem podle „zpátky do plavek +- 60 kg“ a plán byl na šedesát dní. Upřímně, jsem ho 100% dodržovala jenom první týden, pak pár týdnů jenom ve všední dny a o víkendech už ne no a nakonec to byla spíš jenom inspirace. I tak, ale musím jenom a jenom doporučit! Přestože jsem ho dodržovala jen tak napůl jsem zhubla nějaký 4 kg, zase oblíknu starý džíny a cítím se skvěle. Co je ale důležitější? Naučila jsem se jíst střídmě, pravidelně a poslouchat moje tělo. Znovu se mi nastartoval metabolismus, je mi božsky psychicky i fyzicky. Umím (když se mi teda chce...) odhadovat porce a vím jaký jídlo mi vyhovuje kdy a jak. Nejím moc málo ani zbytečně hodně (oká, to někdy jo.. jsem si toho ale vědoma :D). Zaplatíte 200 za něco, co má nevyčíslitelnou hodnotu, teda alespoň pro mě- zdraví. Kdyby vás o 30denní výzvě zajímalo něco víc, určitě mi dejte vědět a já o tom můžu napsat samostatný článek. :)


Zpátky k snídaním. Díky 30 denní výzvě jsem začala jíst i slané snídaně. Moje tří kilové talíře s ovocem jsem vyměnila za míchaná vajíčka, avo-toasty nebo prostě chleba se šunkou a sýrem… no jdeme, na to.  Tohle je mých 5 momentálně nejoblíbenějších snídaní.

AVO-TOASTY

Tuhle ňaminu jste za tohle léto na mém instagramu, jak už stories nebo v normálním příspěvku, mohli vidět minimálně milionkrát. Dřív jsem je hodně jedla k večeři. Pak jsem si ho párkrát dala k snídani v kavárně no a voila- závislost byla vytvořena. Navíc je to úplně ízy- vezmu si celozrnný chleba (né jenom, že je to přece zdravější, ale chuťově mi taky přijde lepší), ten si někdy opeču, někdy ne, avokádo buď nakrájím nebo rozmačkám vidličkou a dám na chleba. Miluju to s trochou citronu, soli a pepře. Pokud si ho chcete vytunit ještě víc, dopočuju vajíčko- v jakékoliv podobě- a rajče. Když přeskočím to, jak moc je výborný- je to taky hrozně zdravý a nemáte hned hlad! Avokádo je tuk- zasytí vás na delší dobu a navíc se ani necítíte přejedení, jenom příjemně plní. 

MÍCHANÁ VAJÍČKA

Které jsem "objevila"- nebo spíš, pochopila jak boží snídaně jsou- díky plánu od 30 denní výzvy. Většinou si je dělám ze dvou max tří vajíček a úplně mi to stačí. Co se obecně týče tuků, nemůžu jich sníst hodně najednou, protože mi je potom těžko. Proto by mě třeba hemenex ze tří plátků šunky a pěti vajec odrovnal na celej den. Každej jsme ale jinej, proto si jich dejte tolik, kolik vyhovuje vám.
Vajíčka si dělám na tom, co zrovna najdu. Nejsem moc gurmán. Někdy je to máslo, někdy je to kokosák, někdy olivový olej nebo dokonce ghee máslo. Prostě to, co mám po ruce. Ochutím je špetkou soli a někdy i pepřem. Dávám si je někdy s krajíčkem chleba, někdy jenom se zeleninou. Ráno moc nemůžu věci jako je třeba okurka, nebo mrkev ale spíš jím rajčata a někdy papriku. 

TVAROH S GRANOLOU A OVOCEM

Naučila jsem se taky víc zařazovat mléčné výrobky. Dřív jsem se jich bála, jak čert kříže. Všude jsem si četla jak podporují záněty v těle, akné, jak se po nich tloustne... Pro některý to je možná pravda, ale pro mě je opak pravdou. Tvaroh miluju hlavně k svačině ve škole- s vločkama a nebo banánem a burákovym máslem. Někdy si dám místo něj i jogurt, záleží prostě na tom, co najdu v lednici :D. Je to moje nejvíc to go snídaně. Většinou sním půlku krabičky- cca 120 g- které si (bude to znít možná nechutně, ale absolutně to nemá vliv na chuť) naředím trochou vody/mandlového mléka, aby měl tvaroh konzistenci jogurtu. Přidám hrst granoly, používám z  Marks&Spencer, ale ráda bych si brzo udělala domácí takže pokud máte nějaký osvěčený recept dejte mi prosím vědět! Chia semínka, trochu skořice a neraději si do toho ještě nakrájím banán nebo jiné ovoce



ČOKO-PROTEINOVÁ OVESNÁ KAŠE

Obyčejný kaše se skořicí jsem se zkrátka přejedla. Tohle je ale next level. Uvařím si kaši z cca 30-40 g vloček se skořicí, když už je skoro hotová přidám půlku odměrky (cca 15g)  čokoládového proteinu (mám od TPW) a zaliju mandlovým/sójovým mlékem. Chvilinku vařím a potom (tohle je nejlepší část) přidám nakrájené ovoce. Nejlepší je na tohle banán nebo nekterinka. Když je ovoce trošinku rozvařený, dám do misky a podle chuti si na to ještě dám zdravou nutellu (mám od Likelikefit) a nebo to nechám jak je. Moc doporučuju, pokud milujete ovesné kaše jenom vás ty obyčejné trochu omrzely. 

TOASTY S MARMELÁDOU 

Já vím, jak nudně a obyčejně tohle zní! :D Ale je to fakt nejlepší. Když prostě nevím, co si dát k jídlu sáhnu po celozrnném toustu, žitném chlebu nebo nějaké bagetce. Nejlepší je si jí/ho trochu opéct, namazat máslem (normálním nebo burákovým), marmoškou no a pak hurá servírujeme s nějakým kouskem ovoce.  Moje mamuš navíc teď začala dělat domácí marmelády, který jsou prostě něskutečný. Hlavně meruňková. Tohle jsem v létě jedla strašně často a asi nikdy mě to neomrzí. 

PROTEINOVÉ LÍVANCE

Eytra jednoduchý a extra rychlý. Já si na aktin.cz koupila směs na proteinové lívance s bílou čokoládou od Body labu. Smíchám s vodou, prdnu na pánev osmažím na oleji a hotovo. Skvělej nedělní brunch, během 5 minut. Vzhledem k tomu, že jsou proteinový mě zase úplně nezaplácnou a cítím se po nich lehčeji než po obyčejných lívancích z mouky. A nejvíc boží jsou právě s nutellou a ovoce. A přitom je to vlastně bez jakýchkoliv výčitek.
 Moc by mě zajímalo jestli má někdo s něčím podobným zkušenosti- konkrétně myslím s tím, že se při pokusu přejít na rostlinou stravu začal přejídat. Zvládli jste to nakonec vyřešit?
Krásný pátek- nebo kterýkoli jiný den, kdy tohle zrovna čtete!
S láskou, V.




Share:

4 komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, velmi ti prajem tvoje uspechy a si mojou inspiraciou :) Na to aka si mladicka, si hoodne rozumna (usudzujem podla tvojich videi). Tiez uvazujem nad 30 denni vyzvou Do plavek (+-)60kg a velmi by som uvitala, keby si napisala o tom nieco viac... Ci sa to da casovo aj finance stihat. Ide mi hlavne o pripravu jedal, nakolko som znacne casovo vitazena a po veceroch jedine co chcem vidiet uz je len moja postel...Dakujem velmi a prajem krasny dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky! Hrozně moc ti děkuju, to je od tebe moc hezký! <3 Úplně nevím, jestli bych o tom napsala samostatný článek, protože, abych byla upřímná, výzvu jsem si dost upravovala podle sebe a svých preferencí ať už se to týká zrovna jídla nebo i cvičícího režimu. Nicméně, i tak to fungovalo..:) Já jsem si jídlo vždycky připravovala v neděli večer na pondělí-středu a pak ve středu na čtvrtek-pátek. O víkendech jsem pak jídlo už moc nehrotila. Klíčový u mě podle mě byly především velikosti porcí a frekvence jídel. Finančně mě to vyšlo na úplně stejný peníze jako nákup jídla před výzvou, možná trošku dražší, protože jsem si kupovala mnohem víc masa, ale nakonec jsem to vymyslela tak, že maso jsem si brala od taťky (má restauraci) a v obchodech kupovala jen zeleninu apod. Myslím si, že mě to vycházelo na nějakých 20-30 euro týdně s tím, že některý potraviny jsem nemusela kupovat každý týden, protože mi vydržely. Hodně jsem taky ušetřila za restaurace, do kterých jsem během výzvy chodila minimálně, jen o víkendu. :) A co se únavy týče, moc dobře ti rozumím. Na druhou stranu, věřím, že pokud opravdu něco chceš tak se kousneš do zadku a i přes to, že chceš jít spát si ty blbýkrabičky uvaříš! :D <3 Kdybys měla jakejkoliv další dotaz, klidně mi napiš na mail, fb, nebo instagram :) <3

      Vymazat

Blog Design Created by pipdig