úterý 5. září 2017

Plachtíme #2 - jachtou po Jadranu

Ahojky u druhýho a posledního článku o mojí dovolený v ChorvatskuPrvní díl si můžete přečíst nebo spíš prohlídnout tady. Dneska tu mám zase spoustu fotek, ale i nějaký to čtení. Celá tahle expedice pro mě byla něco novýho a chtěla bych proto říct, jak se mi to líbilo/nelíbilo a možná i nějaký tipy, jak něco podobnýho přežít ve zdraví. Cejtim v kostech, že tohle bude delší článek..tak hurá na to!
Shrnu teď rychle o co přesně šlo, pokud to někomu nebylo doteď úplně jasný. Já, moji dva desetiletí sourozenci a mamka s taťkou jsme společně ještě s jednou rodinkou vyrazili na týden na jachtu, plout po Jaderském moři. Oni takhle jezdí už několik let, pro nás to byla novinka. Díky bohu jsem tam měla stejně starou kamarádku (ahoj Senti :D), jinak by mě z těch dětí asi brzo kleplo. Nakonec z toho ale byla príma dovča a super zážitek.

Po dvou dnech strávených v dokonalý zátoce „Uvala Zaráce“, kterou jste mohli vidět v předchozím článku jsme odpluli do přístavu Komiža, o kterém jsem už taky psala tady. Bylo to naprosto nádherný městečko a pokud budete někdy poblíž, určitě ho nevynechejte. Strávili jsme tu jednu noc a další den jsme pluli do další nádherné mini zátoky, s roztomilým opuštěným domečkem a úžasnym výhledem.
Pobyli jsme tu asi dvě hodinky, naobědvali se (já snědla tak 4 porce španělškýho ptáčka s rýží..) a pluli jsme dál, do Visu. Vis mi hodně připomínal Komižu, akorát byl krapet větší a krapet…ošklivější. Ale jenom krapet! Prošli jsme se, trochu si i zaplavali (než nás na půl cesty z jednoho břehu přístavu na druhej chytila pobřežní hlídka, že se tu prý plavat nesmí…) no a večer jsme si pak zašli na výbornou pizzu (naprosto jsem si teď zamilovala prosciutto crudo) a tahle byla fakt peckózní. Takže jsem se zase děsně přejedla.
A zase. Ty dveře. #pročmilovatchorvatsko
A to už nás čekal v podstatě poslední den. Tentokrát jsme pluli jenom kousíček, zastavili kousek od přístavu Milná, kde už jsme jednou spali (a nakonec jsme tam ten den spali zase). Byla to taková "polozátoka". Z těch všech asi nejhorší, navíc tam bylo opravdu hodně lodí.  Náš úplně poslední den, nevyšel úplně podle našich představ. Od rána byla zima a nakonec se i pořádně rozpršelo, takže jsme už asi v 1 hodinu odpoledne vraceli loď, naobědvali se (spagetti carbonara, můj další favorit)  no a pak hurá jupí vyrazili na 10 hodinovou jízdu autem, která byla jak jinak než moc příjemná….
Pokud byste rádi na podobnou dovolenou vyrazili taky a bude to pro vás  poprvé mám pro vás pár informací, které bych ráda věděla než jsem vyrazila. No. Neva.
1. Neberte si líčení. Fakt to nevyužijete. Já táhla celou kosmetickou taštičku a zvlášť asi 5 rtěnek. No co myslíte..použila jsem balzám na rty.
2. Vemte si knížku, co vás bude bavit. Já si jako velkej machr vzala knížku v angličtině. Co mě ale na dovče fakt nebavilo bylo překládání slov...takže nakonec jsem jednu českou šlohla mamce, díky bohu, že jich měla asi 30. To mi připomíná..další díl mých tipů na knížky vyjde co by dup! :D #selfpromo
3. Nebudete cvičit. Takže brát si sebou tenisky a věci na cvičení, je hodně velká zbytečnost.
4. Mořskou nemoc s nějvětší pravděpodobností mít nebudete, takže se vůbec nemusíte bát. Mě bylo za celou dovolenou špatně jednou a to když bylo totálně rozbouřený moře a já ležela v podpalubí..tak tohle prosím nedělejte.
5. Opalujte se jen v jednich plavkách. Dobře, tohle se nevstahuje jenom na jachtu.. ale já si tím docela zavařila, protože plavky jsem střídala tak 2x denně. Tak na to myslete, jinak budete mít tan lines jako blázen.

No a co mi teda těch (skoro) 7 dní na vodě dalo?

1.     Sluníčko a slaná voda jsou nejlepší kadeřník
2.     Nejtvrdší spánek máte na hladině moře
3.     Když jíte strašně moc junkfood- jakože já na dovolený nejedla vlastně nic jinýho- sníte toho mnohem víc, protože z nějakýho důvodu máte pořád a pořád hlad
4.     Nesspreso turek není vlastně až tak špatnej
5.     Chodit na malou i velkou do vody je sice nechutný, člověk si ale rychle zvyká
6.     Nejlíp se plave tam, kde nevidíte na dno
7.  Naši rodiče jsou hrdinové, že dokážou něco podobnýho zorganizovat
8.     Musím se naučit jíst krevety
9.     Chorvatsko je vážně moc hezká země
10. Nesmírně miluju svojí rodinu (doufám, že si to přečtou, nevděčníci💝)
 Tohle by bylo k dnešnímu článku všecicko. Teda, musím říct, že se mi při jeho psaní strašně moc stýskalo. Hned bych jela zpátky! S tímhle navracení se do reality mám mnohem větší problém než jsem si myslela.. ale co se dá dělat, pracovat a studovat se prostě musí, jinak bych se na podobný dovči nemohla těšit. Tak já se jdu pořádně šprtat, abych mohla zase co nejdřív válet šunky někde u moře!