pondělí 21. srpna 2017

6 tipů na krásnější ráno

Rána. Na světě jsou podle mě jen dva typy lidí-ti, co je milují a co je nesnášejí. Já jsem stoprocentně první tip- miluju rána. Paradoxně, většina mojich kamarádů jsou pravej opak. Rána berou jako za trest a největší požehnání pro ně je, když si můžou v sobotu přispat do 12. Mě se jen z představy toho, že bych dobrovolně spala do 12 zvedá žaludek. Když se jich ale zeptám proč nevstanou o trochu dřív, přece jen pak toho mnohem víc stihnou, řeknou mi něco jako "jsem línej" nebo "prostě ráno nemám náladu na to, aby bylo ráno". To dává smysl. Napadlo mě teda sepsat pár mých oblíbených ranních aktivit, krerý ze mě dělají to, čím jsem- šílencem, kterej v sobotu sám od sebe vstává v 6 hodin a hrozně si to užívá.

1) Vstaňte brzo

Počkejte počkejte. Vim, většina z vás už chtěla klinout na křížek a opustit tuhle stránku. Vstávat brzo ale tak těžký ani nepříjemný, jak se zdá. Nejdřív si musíte přestat vnucovat, že vstávat brzo je nepříjemná věc. Přesvěčte svůj mozek, že je to fajn a švanda, aby se na to těšil. Taky si to musíte nastavit podle sebe. Jasný, že pokud chodíš spát ve 2 ráno, sám od sebe a spokojenej v 6 nevstaneš. Musíš jít teda spát dřív. Taky je dobrý vyzkoušet si, kolik hodin spánku potřebuješ. Je blbost, že člověk musí spát minimálně 8. Každej jsme jinej o spánku to platí dvojnásob. Mě bohatě stačí 6 hodin, naopak když spím 8 hodin jsem pak pěkně otrávená a rozespalá. Když zas spim 5, jsem na umření. 6-7 je pro mě nejlepší. Tohle si musíte sami vyzkoušet...

2) Protáhněte se

Přiznám se, že tohle hodně často vynechávám. Když se ale po čase zase dostanu do týhle "protahovací rutiny" proklínám své staré já, že nezačalo dřív. Za a) mě to baví, za b)mám pak lepší náladu a za c),pokud jste stejný jako já v tom, že sice poměrně dost cvičíte, ale na protahování absolutně kašlete- nebude vás aspoň nic bolet...nebo teda, ne tak často

3) Relaxujte

 Nesnáším uspěchaný věci. Pro mě, jako pro naprostýho lenochoda, je to úplně to nejhorší..v tu chvíli i já nesnáším rána. Co teda dělám, i během školního roku, abych nemusela chvátat? Přivstanu si. Prostě si klidně vstanu o hodinu dřív jen abych si mohla k líčení/vaření/čemukoli pustit písničky nebo film, v klidu se nasnídala a četla třeba knížku. Mám pak mnohem lepší náladu a dělat si takovejhle "me time" hned po ránu na mě funguje nejlíp. Pokud je víkend, vstávám sice brzo ale pak se klidně ještě tak hoďku nebo i dvě válim v posteli, nejčastěji s knížkou, blogem nebo filmem, v klidu si papkám pořádnej brunch a piju kafe. Tohle nejvíc miluju! A během školy mi bohatě stačí 15 minut navíc na pořádnou snídani u instagramu nebo zase u knížky.

4) Pořádná snídaně 

Asi vám bylo jasný, že tenhle typ já nikdy nevynechám. Miluju snídaně. Vždycky jsem byla spíš na sladký, ale poslední dobou jsem začala celkem ujíždět na avo toastech nebo míchaných vajíčkách- mňam! O dalších mých top snídaních jsem už jednou psala článek tady, napadlo mě ale že bych ho mohla trochu aktualizovat a napsat druhý díl, protože se toho u mě hodně změnilo- co vy na to?

5) Dělejte to, co musíte, ale nechce se vám do toho

Každý máme něco. Pro někoho to je vyřizování emailů nebo pracovních záležitostí, pro mě jsou to momentálně úkoly z matiky. Nesnáším to. Je to těžký, nejde mi to a nebaví mě to. Ale musím to dělat. Takže si prostě po snídani sednu a tak 1-4 hodinky se učím vše, co potřebuju. Musím se k tomu neuvěřitelně nutit, ale když to mám za sebou- je to boží pocit! Celej den mám pak volno a nemusím se stresovat tím, kdy se budu učit. 

6) Hýbejte se

Tady tenhle zvyk chcce taky trochu praxe. Je asi zřejmé, že pokud se neradi hejbete tak pro vás ranní běh nebo fitko nebude ničím, co by vám den zpříjemňovalo. Dejte tomu čas. Zachvilku vás to začne bavit. Nedělejte to, protože "musíte zhubnout" a podobné věci, ale protože se potom cítíte skvěle- jak fyzicky, tak psychicky. Stejně jako s prací nebo učením si pak sport můžete odškrtnout z to do listu a celej den mít o něco míň stresu- jej! 
Tak, tohle by bylo mých 6 jednoduchých rad na hezčí rána. Berme rána, jako příležitost k tomu začít znovu a být lepšími, ať už je pondělí nebo čtvrtek. Rána máme začínat s úsměvem na tváři a pozitivní hlavou. Nebuďme teda bručouni, co jen remcají, že zase musí vstávat, ale užívejme si východy slunce, pořádné snídaně a třeba i štěbetání ptáků, protože kdo ví, který bude naše poslední....
Takový hodně deep závěr. Já si jdu dát něco sladkýhou a pustit si simpsonovi. Nechť jsou vaše rána krásná! 
S láskou, V. 


Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig