čtvrtek 6. dubna 2017

Tipy na snídaně #1- eat your bananas and attack

Dneska to bude článek jen a jen o jídle, teda konkrétně o snídaních. Tenhle týden nemám vůbec čas fotit nějaký aktuální fotky a dny v podstatě trávím v teplákách s učebnicí matematiky a modlím se, aby už bylo pátek odpoledne. Neměla jsem ani v plánu cokoliv přidávat, ale moc mi to moc chybí a potřebuju nějaký rozptýlení, protože jediná věc, co vidím když zavřu oči je unit circle. Zítra mě totiž čeká test z matiky a já jsem opět velmi, ale velmi přecenila svoje schopnosti a začala se učit pár dní předem. Přitom bych potřebovala minimálně měsíc na to, abych všechno v klidu dohnala. Achjo.

Today is going to be only and only about food. More precisely about breakfasts. This week has been a bit weird and I really didn't have time and space to take any pictures since I've spent all my days in sweatpants with tea and math textbook on my lap. At first I didn't plan to make any posts but I really miss is and I really needed to take a break and to think about something else than about unit circle.
Nebudu, ale plakat nad rozlitým mlékem a jdu si spravit den fotkama mých snídaní. Přemýšlela jsem totiž, o čem by tak tenhle rychlo-článek mohl být. Něco, co mi zvedne náladu, co mám ráda a mám to na hodně fotkách. A jo vlastně, jídlo. Moje nejoblíbenější jídlo a snad i část dne, jsou snídaně. MI-LU-JU snídaně. Nechápu lidi, který je třeba úplně vynechají. How? Já bych bez mojí misky kaše s tunou ovoce prostě nebyla schopná fungovat. Pak jsou tu dny, kdy nejsem schopná fungovat ani s miskou kaše a tunou ovoce, třeba dneska..haha

I was thinking about what should this post be? About something that can possibly make my mood a bit better, something that I have many pictures of...oh food. My favourite mood and basically favourite part of the day as well are breakfasts. I love breakfasts. I really don't get people who totally skip them. How? I, without my xxl bowl of porridge with a tonne of fruit, wouldn't be able to work. And then there are some days when I'm not able to work even with a xxl bowl of porridge with fruit, like today..haha.

Ovesné kaše

Ovesný kaše jsou moje obsese už asi tak 2 roky. Fakt, je to asi moje nejčastější snídaně. Poslední dobou si je vařím normálně v hrnci s vodou a někdy i s nějakým rostlinným mlíkem (nejčastěji mandlovým) z obyčejných ovesných vloček. Párkrát jsem zkoušela instatní kaše, co jen zalijete horkou vodou a ušetří vám to pár minut života, ale to mi teda moc nechutná. Teda až na malinovou rýžovou kaši z dmka, tu naprosto miluju!! Je to super alternativa, když opravdu nestíhám, protože její příprava zabere doslova 5 min. Taky miluju kaše z Marks and Spencer, který jsou naprosto výborný.

 Oatmeals 

I've been obsessed with oatmeals for the past 2 years. It is my most common breakfast. Lately I've been making it in a pot with hot water and sometimes I add some kind of a plant milk (usually almond milk). I usually do it from normal oats or, what I really really love, are porridges from Marks&Spencer. I've also tried those instant porridges on which you just pour hot water but it's not really my thing. Except for one rice raspberry porridge from DM, that's something else! It is the best alternative when I'm running late cause it's preparation literally takes 5 minutes.

Ovoce, ovoce, ovoce

Takže potom, co si kaši uvařím přichází ta podstatná část. Ovoce. Ovoce je to, na čem fakt záleží. Nezajímá mě jestli zrovna propadám z matiky, když si dám k snídani pár banánů. (Haha, kéž by to tak měli i moje rodiče a vlastně všichni ostatní). Upřímně, nedokážu si představit nedát si po ránu aspoň to jablko. Většinou mám aspoň 1 banán a pak tunu jahod, malin nebo borůvek a ještě si dám třeba i to jablko, mango, cokoliv. Fakt to zbožňuju. Někdy si prostě nakrájim šest kilo ovoce jen tak ani se neobtěžuju dávat si nějakou tu kaši. Věc, kterou momentálně naprosto miluju a jím jí častěji než ovesný kaše (cože, kdože?) jsou smoothie bowls. Pro ty, co netuší o co jde je to prostě rozmixovaný, pro mě většinou mražený ovoce, který nebudete tolik ředit vodou nebo mlíkem aby ta textura byla hustší a vy to mohli jíst v podstatě jako jogurt nebo kaši. V zimě bych to jíst nemohla, ale teďka když už se zas otepluje to tak moc miluju! Přes noc si zamrazím 1 nebo 2 banány, který ráno ještě zmražený (obviously) rozmixuju většinou s malinama, co už mražený kupuju. Zalívám to mandlovým mlíkem a ještě přidávám maca powder, skořici a když ho mám, což teď nemám (:D), tak i acai powder. Nejlepší na smoothie bowls je, že můžete dělat fakt na milion způsobů. Já mám nejradši právě banán a maliny(a acai), ale nedávno jsem zkoušela jen banán a špenát a bylo to naprosto výborný i když chápu jak hrozivě tahle kombinace může znít. 

Fruit, Fruit, Fruit

So after I made my porridge, the important part is coming. Fruit. Fruit is what really matters. I don't care if I'm just failing maths if I had some bananas for breakfast.(Hah, I wish my parents had the same opinion.) Honestly, I can't imagine not having at least an apple in the morning. But usually I have at least 1 banana, tonne of blueberries, strawberries, whateverberries and then I have that apple, mango, anything. I just love it. Sometimes I'd just have ten kilos of fruit and I don't even bother with making a porridge or something. A thing I've been obsessed with lately and a thing I've had for breakfast more often than an oatmeal (what, who?) are smoothie bowls. For those, who have no idea what's going on, it is basically a frozen fruit blended together with a little bit of milk or water so it has a structure almost like a yoghurt. I wouldn't be able to have that in winter, but now when it's getting warm again I'm loviiiing it. I usually froze 1 or 2 bananas overnight and then,in the morning, I just blend them with frozen raspberries which you can buy already frozen. I pour it with some almond milk, add maca or acai powder, cinnamon and voila! The best thing is that there are really million different kinds depending on the fruit you use. I usually use banana and raspberries as I said above but last week I tried banana and spinach and it was perfect! Even though I get that this combination might sound a bit scary.

Oříšky, sirupy a burákový máslo

Tak bez týhle trojice by to taky nešlo. Především oříšky cpu naprosto, ale naprosto všude. Jsou jedna z mála věcí, co mě dokáže zasytit a uspokojit mojí chuť na sladký aspoň na pár hodin, což je někdy tak moc nadlidskej úkol. Taky zbožňuju sušený ovoce, nejvíc rozinky a datle. Miluju je hlavně v ovesných kaších, kdy jsou pěkňounce teploučký:D. 
Sirupy(např. javorový) a burákový/ oříškový másla. Ehm. Can we take a moment? 
Božíčku na nebíčku. Můj život by bez tohohle nebyl to pravý K mojemu vlastnímu překvapení jsem přišla na to, že čím přírodnější, tím to chutná líp. Tím myslím, čím větší procento oříšků, tím lepší. Určitě můžu doporučit másla od cheat spread, který jsem si párkrát objednávala z inetrnetu. Co mi ale vadí, je ta cena no. Jako 600 za 2 oříškový másla, co za dva týdny zblajznu je vážně celkem hodně. Proto jsem moc vděčná mojí mamce, že našla jedno super máslo v marks and spencer. Odtud jsme dřív pořád kupovali tohle, který je taky moc super. Pojďme si ale hrát na odborníky na zdravou výživu a řekněme, že to "nový" je lepší, protože má lepší složení(ale i chuť). Snažila jsem se najít odkaz, ale na internetu jsem ho nějakou záhadou najít nemohla. Každopádně je to příchuť buráky, kešu a pekany, takže pokud milujete ořechy jako já, určitě po něm mrknětě.
A teď teda k sirupům. Miluju javorovej sirup. Nikdy jsem moc nebyla zastáncem takových těch zero calories sirupů, protože mi přijde že chutnaj totálně uměle a raději si prostě dám trochu pravýho javorovýho než tunu týhle umělý...věci. Ale párkát jsem je zkusila a neříkám, že už je nikdy nezkusím. Nicméně mi přijdou většinou zbytečně předražený a taky si nemyslím, že například ten javorovej sirup je nějaká děsně nezdravá věc, kterou když si ráno polijete kaši, přiberete 10 kilo.

Nuts, sirups and nut butter

Without this trio it wouldn't be working either. Especially nuts I put everywhere. They are one of a few things that can satisfy my sweet tooth at least for a few hours (which is usually almost impossible.) Same with dry fruit, like dates and raisins. I love these again, in oatmeals cause they're sooo warm and yummy.
Sirups (like maple sirup) and peanut/nut butters...Can we just take a moment? Omg. My love wouldn't make sense without these. For my own surprise I found out that the more natural, the better. I mean the higher % of nuts, the better taste. I usually buy them in Marks&Spencer because the price isn't as high as it usually is on the internet and the taste and the ingredients are usually pretty good.
With sirups, I don't really like the "zero calories" ones. I've tried a few and I'm not saying I won't buy them again but I personally think that the taste is really artificial and that they are sooo overpriced. And especially maple sirup isn't in my opinion a thing after which you would gain 10 kg if you'll put a bit on your oatmeal.


Smoothies

Další ovocná mňamka. Abych ale byla úplně upřímná, po smoothies mám hodně rychle hlad, takže je nejím(nebo nepiju?) tak často. Přijde mi, že dělat smoothie třeba z 5 banánů je trochu moc ale když si ho udělám z jednoho nebo dvou, hned mám hlad. Je to ale super věc, když ráno třeba někam jedeme a já nemám čas si v klidu sníst svojí kaši nebo, když mám hlad, ale vím že budu mít větší snídani později. Nejraději mám zelený smoothies většinou z banánů(jak jinak), špenátu, řapíkatýho celeru a manga. 

Smoothies

Smoothies are another fruit obsession of mine. But to be honest I get hungry easily after having a smoothie for breakfast, so I don't eat them (or drink?) that often. I feel like making a smoothie from 5 bananas is a bit too much but if I make it just from 1 I'm hungry within 30 minutes. Anyways smoothies are a great option if I'm running late or if I'm hungry but I know I'll be having a proper breakfast later on. My favourite ones are definitely green smoothies, usually from bananas (surprise surprise), spinach, celery and mango.

Lívance a vafle

Poslední z mých oblíbených sladkých snídaních jsou jak jinak než lívance(a vafle). Co na nich miluju je, že můžete splácat dohromady v podstatě cokoliv a bude to chutnat dobře. Fakt jo. Nicméně já je nejradši dělám z banánů(jo...já vim), vajíček, kypřícího prášku a když je potřeba přidám ovesný vločky nebo nějakou celozrnnou mouku. Jo a skořici! Na tu bych úplně zapomněla. Skořici přidávám vlastně skoro do všech těhlech jídel. Potom je osmažím na kokosovým oleji a v případě vaflí teda ve vaflovači. Na ty vafle bych doporučovala spíš najít nějakej recept, já jsem je jednou dělala ze špaldový mouky a čokoládovýho sojovýho mlíka  a byly naprosto nejlepší!

Pancakes and waffles

Last but not least of my favourite sweet breakfasts are pancakes(and waffles). What I love about them is, that you can mix literally everything and they're going to taste good. Really. Nevertheless I usually make them from bananas (yes, I know..), eggs, baking powder and if I want to make them thicker I just add oats or some flour. Then I fry them on coconut oil. Oh and also cinnamon! I almost forgot. I use cinnamon in all of these meals. With waffles, I'd recommend to find a recipe on the internet or something. I made them once from the spelt flour and chocolate soy milk and let me tell you..that was a thing! 

Asi vám došlo, že já rozhodně nejsem člověk, co by si nějak počítal kalorie nebo hlídal porce ovoce a vlastně jídla celkově. Jím tak nějak intuitivně a zrovna co se týče snídaně, totálně si nehlídám kolik jahod nebo malin snim. Je to pro mě jídlo, který jím skoro vždycky zdravý a nemyslím si, že je úplně nutný vážit si a počítat si banány na gramy a podobně. Celkově jsem hroznej, ale fakt hroznej milovník sladkýho a proto jím i snídaně skoro vždycky sladký. Sem tam mám chuť na vajíčka nebo avo toust, ale to je opravdu ojedinělý. Snídaně nikdy nevynechávám a když už jo, tak pokaždý nedobrovolně. Pokud nesnídáte, určitě to zkuste zařadit. Pro mě je to nejdůležitější jídlo dne. Jsem schopná fungovat bez večeře, někdy i bez oběda, ale snídaně mi neberte! Je to i takovej můj každodenní rituál, kdy si prostě projedu všechny instagramy, přečtu si knížku, časopis nebo o víkendu kouknu na film.

As you've probably realised I'm not really a person who would be counting calories or who would be watching portions of fruit and actually, of food in general. I'm eating more or less intuitively and specially with breakfast I don't think I have to restrict myself so much. I eat a healthy breakfast most of the time and I don't think that counting bananas and strawberries on grams is really needed. I'm a huuuuuuge lover of sweets so that's why I eat a sweet brekkie most of the time. Sometimes I'd have eggs or avo toast but not really. I never skip breakfast and If I do, you can be sure it's not a voluntary thing. If you don't have breakfast, try to do it. It is my most important food of the day. I can live without dinner, even without a lunch but don't try to take away my breakfast. It is also something like my everyday ritual when I just check all the instagrams, I read a book or a magazine and on the weekends I watch a movie.
Tak já se jdu konečně zvednout, přestat prokrastinovat a jdu si namalovat pár funkcí- aneb náplň mých dnů. Papa a užijte si zbytek týdne. Já snad taky nějak dožiju. A příští týden mě čeká 12 dnů volna! Jupi jeeeeej!!

So I should probably get up, stop procrastinating and I'll sketch some functions cause that's what all my days are about right now. Bye and enjoy the rest of this week! I'll survive too, hopefully. And next week is Easter break!! YES. 

Share:

Žádné komentáře

Okomentovat

Blog Design Created by pipdig